Jumaat, 24 April 2009

perbezaan tudung2 berawning

entry kali ni,saya nak bgtau perbezaan tudung2 berawning yang pernah saya beli dan cuba melalui perspektif saya.

1st of all kite cite la bentuk muke saya dulu. muke saya ni korang rase mcm ne? bagi saya la kn, saya ade mase rase bulat, ade mase rase berpetak, ade mase lak vain bujur sirih. (^-*) . so kesimpulannye,saya x pandai utk memberitahu bentuk muke saya. sesape yg tahu sile la bgtau ey. yg seyes tahu aje la.

ok, back to the topic. sekarang memang byk tudung2 berawning ni kt pasaran. korang nak yg murah, yg mahal, berjenama yg ori atau yg ciplak, semua ade. pilih je mane yg suke.

kite mule kn dengan tudung yang saya beli kt pasar malam. tudung ni murah2 aje. tapi walaupun murah, kainnye saya pilih yg sejuk jenis spandex. saya x suke yang jenis kainnye kesat dan panas. yang murah2 ni biasenye dia immitate tudung2 yg berjenama seperti Ariani, Munawarrah dan Hajaba. awning lak pelbagai. tapi kebanyakan yg saya jumpe awningnye ala2 hajaba.

then, kite beralih ke tudung Hajaba lak. saya try yg kwn saya punya mase nih. Awning ni agak keras dan menutup 3/4 pipi. tapi saya x suke la awning yg mcm ni, mcm x mengikut muke je. but materialnye best. biasalah barang mahal.
akhir sekali, tudung Ariani. tudung ni memang membuatkan saya jatuh ati. xtau la korang mcm mane. Awningnye memang mengikut muke kite dan x keras. material usah cakap la. memang sangat2 la best. dah name pun Ariani is a part of Jakel. saya pilih kain jenis lycra. kain ni sejuk dan jatuh terletak.this is the real tudung ekin. sebab ekin duta tudung nih. harganya walaupun mahal tapi berbaloi ngn tudungnye.


tudung munawarrah saya x berkesempatan nak try atau beli lagi. susah sebab nak kne g ke TTDI. sebab satu2nye tempat yg jual tudung tuh adalah di TTDI.

p/s: saya sedih la bile ade org kate tudung2 ni mcm mak cik2 or nenek2 =( . pendirian saya senang je, kalo x suke or nak mengata, jangan pakai langsung. tapi hanya jauhari yang mengenal manikam kn?

3 ulasan:

dd dudu berkata...

ohoooo aku suke tudung jalan tar, murah dan bes :D tp kene pandai pileh :D yg aku beli hari tuh sume puas hati sgt, dah la murah :D

mun-e berkata...

ala lina kecik hati ke aku kate tudung tu mcm tudung nenek?

alololo jgn la gitu... wlpn nenek, aku pakai jerrrr :p

besh sbb die melekat d badan.. i likeeeee =D

takmo sedih sedih ar... huhu

lina berkata...

dd --> murah pun x semestinya x ok. asalkan alah membeli menang memakai =)

muni --> biasela. lain org, lain pendapatnye. bg aku fashion is for everyone =) thanks for the comments ;p