Khamis, 9 April 2009

kemudahan yg baru sekarang nak guna

mule2 macam malu nak cite tapi but saya nak cite gak. hehe ;p skrg ni ape yang boleh wat online, saya akan wat secara online. gile pemalash saya ni kn?

memandangkan buku2 yang saya pinjam last month kat library UPM tuh dh dkt due, saya pk nak renew secara online aje. penah je wat renew online nih untuk SV saya mase saya jadi RA dia. tapi kali ni the 1st time for me. selama 3 tahun degree dan dh masuk 3 tahun master, baru skrg saya nak cube kemudahan yang ini. prosesnya cepat dan pantas. tapi saya je la yang lambatnye. org len dh lame pakai, saya baru ni nak try. atleast ai try before grad. hehe ;p

bagi yg xtau, library UPM skrg dh canggih. nak masuk pun kne touch kad matrik segala. pastu nak pinjam buku pun ade mesin yg canggih gak. begitu gak nak pulang buku, xyah g kaunter pun xpe sebab ade mesin yg mcm peti surat luar library yg leh korang gunakan.

ade kemudahan baru gak yg saya discover. leh remote access journal yg disubscribe oleh UPM dari luar kampus. oh kwn2 postgrad sekalian, xpayah dah korang nak g UPM semata-mata nak download journal2 tersebut.

itu aje utk kali ini ;p

4 ulasan:

bini edy berkata...

weh mende tu dh ade lame laaa sejak aku wat final year projeck lagi. ko nih baru tau ke? mak sedih, nok! sedih!!

rosealley berkata...

xtau pun, xpenah guna pun(pathetic tol...)

mun-e berkata...

hahaha.
xsilap aku kan, yg peti surat luar lib tu, mase aku kat matriks penang ade jerr peti tu :p

ros, ko matriks penang kan? ko tau x hehe.

lina berkata...

lisa--> yg remote access journal tuh baru tau. biase la 1 sem 0-1 je kekerapan g library ;p

ros--> pathetic gile kn sbb baru skrg kite tau.

muni--> oh ye ke? aku xtau lak tempat len sbb aku cite pasal library UPM. agipun aku xpenah smpai matriks penang tuh ;p