Selasa, 31 Mac 2009

korang suke makan fastfood x?

saya pun suke. xkire la pe jenis fastfood skali pun. Mc'D ka, KFC ka, pizzahut ka dan mcm2 jenis lagi la.(xkan saya nak taip semua skali kot)

tapi sejak menjaga badan ni aktiviti makan fast food saya kurangkan. tapi x bermakna saya x makan fastfood langsung. kenot do la kwn2. kalo zaman kite kecik2 mungkin boleh kot nak menolak pengambilan fastfood.yela zaman tuh, kalo ade pun KFC je. zaman tuh, org kuyus2 je kn? jarang la nak jumpe org yang saiz besar2.

ok ni ade tips berguna utk sesape yg suke makan fastfood dan gagal untuk menahan godaan fastfood2 tuh. saya dapat dari artikel majalah kesayangan saya.

carenye ialah, minum air kosong atleast 2 gelas after makan fastfood tuh. tujuannye adalah nak cuci lebihan sodium dan lemak berlebihan.ok! sekarang korang leh makan fastfood tanpa rase bersalah ;p

5 ulasan:

dd dudu berkata...

okkkk!!! bahagiaa!!! ^^

Tanpa Nama berkata...

hoho...kembong la perut ngan ayor..

lina berkata...

dd --> ko mesti suke kn? leh mkn fast food tanpa rase bersalah

ReD --> lupe cakap. bukan right away minum air tuh. dlm tempoh sejam pengambilan mkn fast food mcm gituh. tapi minum plain water byk2 bagus kn? ;p

[z@ck] berkata...

waah...tips bagus nih..perlu cuba..!!

lina berkata...

z@ck --> a'ah. sangat direkomenkan utk dicube ;p