Isnin, 19 Oktober 2009

kisah kami 3

after kejadian 'teman lelaki' tuh, we still contact each other. din tak patah ati pun dengan jawapan saya.

pastuh dah abes exam, din ajak saya kuar tengok wayang. tapi saya macam malu tapi mahu. siap suh dia ajak kawan dia je. sekali dia cakap kawan dia tuh nak kuar ngan aweknye. at last, berjaya gak dia ajak saya kuar. mase tuh saya duk pikir, 'macam mane nih?, tak penah kuar berdua2 ngan laki ni. nak pakai pe ey? ok ke?'

hari ditunggu pun tiba...

jap jap.. tarik napas jap. nak cite 1st date bersama seorang lelaki ni ;p

ok, kiteorang janji nak jumpe kat midveli. janji nak jumpe pagi sebab saya konon bagi alasan tak mau balik malam2. berjaya ke nak balik awal? hehee.. tuh nanti cite kemudian2 sket.

saya sampai awal dari din. hish.. 1st date dah fail bab2 mase ni. janji yang saya akan tunggu kat depan MPH. so saya tunggu la. sekali din call kate yang dia dah sampai. dia tunggu kat depan MPH gak. yang peliknye saya tak nampak pun dia. tak kan dia main hide n seek pulak. oh korang, lupe nak bagitau korang yang saya penah jumpe din before tuh. 2 kali tapi jenis jumpe ramai2. mase tuh, din ngan biznesnye. tapi mase kiteorang jumpe2 yang ramai2 tuh, xde la nak bercakap-cakap ke. tuh pun before kiteorang sebok bersms & calling2.

ok sambung balik. korang nak tau pe jadi sebenarnye? rupenye kiteorang tunggu dekat 2 pintu berlainan. memang la tak jumpe. saya tunggu dekat pintu yang dekat watson tuh. din pulak tunggu kat pintu yang dekat center court tuh. hehe apeda..

kiteorang start dating ngan mencari contact lenses saya. lupe sebab pe nak pakai lenses arituh. rasenye spek saya patah ke ape sebelum tuh. nak tengok wayang so kne la bagi mate clear kan? pastu dah beli lenses tuh, kiteorang gi makan dulu. cube teka din bawak makan kat mane? ok lambat nak korang teka. kiteorang makan McD je. on my request saya rase, sebab saya suke sangat McD. McD kat midveli kan ade 2. kiteorang gi yang kat depan wayang tuh.

pas makan, kiteorang beratur beli tiket. saya yang pilih cite nak tengok. saya pilih nak tengok 'tokyo raiders'. ni pengaruh iklan nih padahal cite tuh so-so je. tak kelakar mane pun. huhu

pas wayang kiteorang duk borak2. borak2 pasal keluarga. asal mane semua baru nak bercite la. pastu tuh,lepak minum kat dunkin' donuts. pastu jalan2 sambil borak2 then lepak depan toilet carefour untuk borak2 lagi. time kiteorang tak borak kirenye mase solat ngan mase masuk toilet je. yang lain tuh, berborak je. hehee.. berjam-jam korang.

mule2 before kuar, saya kate nak balik sebelum malam kan? tak de maknenye. last2 saya balik malam jugak. dah borak tak hengat. pastu ade orang tuh tak nak bagi saya balik. kol 9 saya terpaksa balik gak.

mase dalam komuter tuh, dia ade sms saya: 'i miz u'. saya pulak speechless korang. baru 1st date tak kan dah miss2.

sampai serdang saya amik cab. 1 cab ngan fashya pulak tuh. fashya, ingat tak?
malam tuh, kawan kepada kawan saya cakap yang din sampaikan salam dan 'he miss me'. again? biar betul.

ni gambar mase 1st date kiteorang. satu2nye gambar yang ade.


3 ulasan:

bini edy berkata...

lina baik ko jgn sebut nama yg ciare maksudkan kerana masjid ciare yg baru siap ni dh indah dah, uols.

lina, va va va..budak UM mmg cmtu. mmg nak dekat2 dia je kan. apsal la ko x suruh je din datang mines. baru la ko budak upm sejati hikhik.

dd dudu berkata...

aku fes date katnee ek ;p recall recall~~ hik hik

okie lina aku tunggu kisah kami 4.. walaupun dulu ko slalu cite2 itu ini.. tp aku cam lupe the flow of ur love story hehehe

bini edy berkata...

eh lina rupenye kisah komen box ini menjadi kntroversi.

x smpt bace yg lain tapi yg sy komen tu ko kene baca dlm nada yg gurauan bodoh2 tau, itu bukan ayat serius.tau tau tau lina. ko jgn amek ati pd komen sy tu tau lina, sbb sy mmg tul2 merespon komen di atas secara gurauan tau uols..(kalau nk tau serius ke tak, kalau ade uols tu konfem tgh tak serius gile.)