Jumaat, 12 Jun 2009

kesah saya dan sebuah bank terkenal =(

ni cite minggu lepas. ari selasa gitu.

citenye mcm ni, saya arituh dah niat nak gi bayar duit 'hantar tesis' sebab terasa masenye dah seswai nak bagi notis penghantaran tesis. ari sebelumnye saya dah kuarkan duit dari bank M( nama bank terpaksa dirahsiakan) sbb saya nak transfer duit ke dlm bank C (UPM guna bank ni untuk urusan2 kewangan). kalo transfer gune online, makan 2-3 ari kan? so saya pikir care yang paling cepat adalah wat secare manual aje. kuar duit bank M pastu deposit guna Cash Deposit Machine (CDM) ke dlm bank C.

mase gune CDM tuh kat bank C tuh, duit saya kne telan. waaaaa... gile cuak. dah la mcm semangat nak bayar duit tesis. so, saya amik la resit yang kate 'transaction unsuccesful' pastu masuk dlm bank. pastu, dlm bank lak xde guide nak repot kat sape. saya lak mase tuh mcm ilang arah. tanye makcik kat tempat amik nombor, dia kate x tau. huhu memang la dia x tau, dia bukan keje situ.

so, saya wat2 pandai je.saya tekan butang customer service kat mesin amik nombor tuh. bile no kne panggil saya pun cite la ape jadi kat akak customer service tuh. pastuh akak tuh bagi saya isi borang. pas isi2, dia cop pastu dia ckp 'duit dapat lepas seminggu' . what the fish! gile x puas ati ngan jawapan akak tuh.pastuh saya ckp la duit tuh nak urgent sbb nak bayar sumting. akak tuh leh pulak ckp 'nape kamu x gune kaunter untuk deposit duit tuh'. what the fish! sekali lagi. dah ade mesin, buat pe kite terhegeh2 isi borang, amik no, pastu tunggu no kne panggil. kate2 akak tuh memang wat saya rase dia x sesuai keje kat situ.

so moralnya di sini, kalo keje bahagian melibatkan customer, sile la belajar berkomunikasi dengan baik. saya paham certain company ade prosedur utk bende melibatkan duit2 nih tapi kalo dia terang leklok from beginning, xde la saya marah dan sedih sangat. ni ko nak salahkan mesin la pulak.

4 ulasan:

mun-e berkata...

cam tau je bank M ngan bank C tu :D
sebbaik aku pakai bank P =D

apelaaaa kakak tu. sian ko .. huhu

lina berkata...

ciare --> alhamdulillah dah dapat duitnye balik.

mun-e --> rahsiakan name bank tapi still bagi clue. tuh la. apeda punye kakak. kalo cakap awl2 xdenye aku nak meroyan gaban depan cimb tuh =(

rosealley berkata...

aku paling xsuka orang customer service cam tu, mmg hampeh, da keje dia kan, wat la leklok, huhuh, sabor la k, seb baik da dapat balik duit 2

lina berkata...

rose--> tuh la.kite dah la sedey2 duit kne telan pastu dpt soklan/jwpn mcm tuh msti la tambah sedih. kalo xdpt duit tuh, mau aku bakar cdm tuh ;p