Rabu, 30 September 2009

tak tau dah cite ke belum ni

sorry if dah penah saya cite. tapi tak ingat la pulak penah belog pasal nih ke belum. nak korek entry lelame xde la kan. so laaayaan je~

mase saya darjah 2 cam tuh, saya penah sakit mate. bengkak ala2 mate saya sekarang la. cume yang tuh memang sakit mate. korang tau kan macam mane sakit mate. ngan mate panas, gatal dan macam nak terkeluar kekdahnye bijik mate tuh. yang saya ingat saya sampai saya demam2 dek sakit mate.

yang kroniknye saya kena operate dek kerna sakit mata. so jangan amik ringan je kalo sakit mate. boleh mendatangkan bahaya uols. yang jadi kronik tuh sbb doktor tersalah bagi ubat mase first2 gi spital. dia terbagi ubat cacing instead of ubat sakit mata. tapi tuh cite berpuluh taun lepas. mane ade dah kes2 salah bagi ubat kan sekarang nih. ye dok?

alhamdulillah mate saya leh diselamatkan. bawah kelopak mate saya dah ade ketumbuhan dah time tuh. doktor kate if lambat sket dan ketumbuhan tuh pecah, mate saya dah xleh diselamatkan.

mase operation tuh, ade kejadian kelakar, sedih dan takut. yang sedihnye, time tuh arwah ayah saya dalam wad dan adik ke-4 saya baru 1-2 bulan je. saya lak kena operate kat mentakab. which is a bit far from lipis. ngan ambulans x cukupnye. mak saya siap chartered taxi untuk ke mentakab tuh. mase gi tuh, kami anak beranak naik taxi. balik naik keretapi. kami terpakse balik sebab banyak urusan kat lipis. tapi ngan jaminan saya akan gi spital lipis tiap2 hari untuk cek condition mate mcm ne. huhu sedihnye kalo ingat =(

yang kelakarnye saya telah berlarian satu hospital dengan orang spital kejar2 saya. yes, i'm too young that day. mase doktor kate 'dik, doktor nak potong sket je, boleh ey',saya angguk but when i saw the big needle, saya pun lari la. lari2 pun still dapat ditangkap. pas tuh, diorang balut saya ngan kain hijau dalam bilik bedah tuh. siap nurse tuh suh saya jangan gerak2 nanti jarum patah dlm mate. huhu, ai takut uols. so duk diam je. then x ingat dah ape jadi. tau2 mate dah berbalut macam lanun.

ngeri tak? tapi yang riso nih sebab mate yang terlebih bengkak sebab resdung ni, mate yang same. mate kanan. lupe nak bgtau doktor tadi. huhu camno nih?

Tiada ulasan: