Rabu, 30 September 2009

ini sudah kronik

waaaa.. saya m.c arini. ni gara2 resdung la nih. semalam saya kena asap kambeng bakar kat opis. bersin dan gatal2 mata, hidung sket2 je.

saya ingat xde pape sangat so malam tuh makan la nasi bersambalkan sambal belacan. gatal mata ngan idung agi. saya garu2 sket. hasilnya BENGKAK uols. yang kroniknya sampai sekarang x surut2 bengkaknye. kalo korang tengok muka saya, mesti gerun punye. mate sepet je. huhu..dugaan.. dugaan.

dulu penah gak dengar2 cakap orang, orang yang resdung tapi tak naik jerawat lagi teruk resdungnya dari yang berjerawat. makan dalam katenye. huhu (T_________T) tidaaaaaaaaak!!! tidaaaK!! ceh.. xde la meroyan pun. saya dah redha je ape pun sakit yang Allah bagi. setiap sakit tuh dugaan buat kita. jadi sabar dan berusahalah cari penawar. Nabi Ayub lagi teruk diberikan sakit oleh Allah. tapi berkat sabar dan takwa kepada Allah, baginda sembuh akhirnya.

tapi resdung ni boleh dibaiki dengan pembedahan. sape ade experience nak merawat resdung sila la kongsi ey.

6 ulasan:

lina berkata...

aku kena asap je. tuh yang alergik start tuh. kambeng xde masalah. leh makan. yang tambah perisa semalam aku mkn sambal belacan =( tuh yang kronik tuh.

lina berkata...

ok thanks ciare =) huhu berpantang =(

rosealley berkata...

ko musti leh makan kambing, ko kan suka makan lamb chop, heee, sian lina, betul cakap ciare, ko kene pantang2 makan gak kot, huu

lina berkata...

hehe ros. aku masih teringat kambeng panggang kat opis smlm. sedap la puloks ;p

bini edy berkata...

seb baik i naik jerawat, uols. walaupun buruk skit, takpela nnt beli alat kosmetik huahua.
penah dgr org resdung kronik siap mcm nak tercabut idung. kisah benar.

camni2, ko gi wat rawatan resdung la. kat surau dkat2 jalan nak masuk umah sy ada rawatan resdung.

lina berkata...

lisa, saya dah penah wat rawatan resdung ala2 tradisional gitu. tapi x berkesan pun. arituh tgk kt medik tv rasenye, kne bedah untuk buang bende yang tersumbat tuh. bende trsumbat tu la penyebab kuman2 membiak. wah panjangnye explaination ;p